Monday 10 January 2011

bila sampai turn..

Assalamualaikum...

Hai awak. Hari ni saja lah nak bawak korang sekejap refleks dengan kematian.Sebab semalam kami di sini adalah buat tahlil ringkas di atas pemergian arwah abang kepada salah seorang warga brummies. Nak dipendekkan cerita serba ringkas, dari apa yang eter dengar, arwah dijumpai terkujur di tempat wuduk di tempat kerja. Innalillah wa innalillahirrajiun. 

Setiap yang hidup pasti akan pergi. Al-fatihah untuk arwah dan semoga Allah menempatkan roh dikalangan orang2 yang soleh dan semoga Allah mengurniakan ketabahan kepada ahli keluarga. 

Kita yang masih hidup ini, tak tahu bila pula giliran kita. Minta sangat dari Allah supaya dijauhkan dari kealpaan duniawi. Insya Allah. Takut sangat bila bercerita pasal mati ni. Bukan takut mati, tapi takut tak dapat buat persiapan yang terbaik sebelum berhimpun dan dihisab nanti.

Muhasabah untuk diri sendiri. Sampai masa nya untuk giliran kita, kat mana2 dan bila2 pon boleh. Rahsia Allah tiada siapa yang tahu. 

Di kesempatan ini, eter nak mohon maaf sangat2 kepada awak2 semua yang tengah baca ni andai pernah melukakan, pernah mengasari awak samada melalui perbuatan mahupon percakapan ataupon mimik muka yang tak menyenangkan ke. Maaf maaf maaf. Andai eter ada berhutang, mohon di halalkan ataupon option lain, silalah tuntut ye. Eter akan berusaha yang termampu untuk membayarnya insya' Allah.

oh Allah..forgive me when I whining



Thank you for reading

1 comment:

  1. innalillahiwainnainahirojiun...*maaf klo salah eja..huhu*
    takziah dr ak..
    tu le...kite x tau kite nye turn kan??
    takut x sempt wat byk amalan n tmbh pahala utk tampung dosa..huhuhu..
    so, ko kt cne ok x?sihat?

    ReplyDelete